Sadık Müşteri Kazanma Stratejileri

Blog Sadık Müşteri Kazanma Stratejileri

Sadık müşteriler genellikle en öngörülebilir gelir kaynağı olduğundan ve yeni müşterilere göre daha düşük bir satış maliyetine sahip olduğundan, müşteri sadakati iş büyümesi için kilit bir faktördür.

Mevcut müşterilerin ilgisini çeken ve elde tutmaya yardımcı olan etkili bir strateji oluşturmak, kuruluşlar için en büyük önceliktir.


Müşteri sadakati nedir ve neden önemlidir?

Sadık müşteriler, rakip firma benzeri bir ürünü indirimli fiyatla sunsa da yine sizinle irtibata geçer ve sadık müşteri profili örneklerinden sadece birisini size gösterir. 

Müşteri sadakati, aşağıdakileri içeren ve bunlarla sınırlı olmayan çeşitli avantajlar sunar:


    Sizinle olan mutluluklarını çevreleriyle paylaşırlar ve sizi onlara tavsiye ederler;

    Sosyal medya siteleri ve diğer yollar ile işletmeniz hakkında olumlu ve pozitif yorumlar yapmaktan keyif duyarlar;

    Size öyle bağlıdırlar ki sizin reklamınızı bazen sizden daha iyi yaparlar;

    İhtiyaçlarını belirlemek daha kolaydır.


Müşteri sadakatini nasıl oluşturabilirsiniz?

Müşteri sadakati oluşturmak için etkili bir stratejiye sahip olmalısınız. Bu strateji, müşterileri elde tutmaya ve potansiyel müşterileri mutlu ve sadık müşterilere dönüştürmeye yardımcı olabilir.

İşte bir işletme için müşteri sadakati oluşturmanın altı yolu.


1. Müşterilerle birden fazla kanal üzerinden iletişimde kalın.

Mevcut müşterileri yeni ürünler, kampanyalar ve bir müşterinin o işletmeyi genel olarak aradığı ürünler hakkında bilgilendirin. Bunları; Pazarlama otomasyon araçları, farklı dijital iletişim yöntemleri veya popüler e-posta, SMS ve sosyal medya araçlarıyla entegrasyonu destekleyen araçlarla gerçekleştirebilirsiniz.


2. Onları iyi tanıdığınızı hissettirin.

Müşterinizin karakterini, neye ihtiyaç duyduklarını iyi analiz etmek ve sizden tam olarak talebinin ne olduğunu anladığınızı hissettirmek onları kazanmaya giden yolda ilk adımlardan birisidir. Müşteriniz size hayalindeki arabadan bahsediyor ve size bu aracı tarif ediyor. İstediği araba hakkında tüm detayları size sunuyor; Parlament mavisi, iyi yol tutuşu, konforlu ve ferah bir iç mekan, deri koltuklar vs. vs. ancak siz onun hayalindeki araçla uzaktan yakından ilişkisi olmayan siyah ve hatchback bir araba öneriyorsunuz. Evet! geçmiş olsun.  


#Workroute mevcut müşterinizle olan ilişkilerinizi yönetmenizi ve aynı zamanda onları çok iyi analiz etmenizi sağlar. Müşterinizin nasıl bir karakter yapısına sahip olduğu, sizden istedikleri ve sizin onlara neler verebileceklerinizin takibini internet bağlantısı olan her ortamda Workroute ile yapabilirsiniz. 


3. Müşteri geri bildirimlerini takip edin ve bunlardan yararlanın.

Firmalar, mevcut müşterilerinden gelen geri bildirimleri takip edebilmeli ve bunlara göre hareket edebilmelidir. #CRM programları bunu gerçekleştirmenin en etkili yöntemidir. Şirketler, bu geri bildirimi analiz edip stratejik bir plan oluşturarak, müşterilerini elde tutmak için ne yapmaları gerektiğini daha iyi analiz edebilirler.


4. Sadakatlerini ödüllendirin.

İnsan duygusal bir canlıdır. Bazıları mantığını daha ön planda tutar ama olsun. Hepimizin herhangi bir konuya duyguları ile yaklaştığı olmuştur. Hiçbir insan kendisine yapılan jesti unutmaz. Tam da bu noktada müşterilerinize sağlayacağınız faydalar, onlara özel uygulayacağınız kampanyalar karşısında nasıl mutlu olduklarını gözlemleyebilirsiniz. 


5. Değişime ayak uydurun ve onların da ayak uydurmalarını sağlayın.

Teknoloji çağında müşteri kazanımı için piyasa takibini iyi yapmalı ve gelişen şartlarda müşterilerinizin ihtiyaçlarının da değiştiğini unutmayın. Değişen Dünya’da onların ihtiyaçlarını belirlerken, satın alma süreçlerinde ürünü neden tercih etmeleri gerektiğini açık ve dürüstçe onlara anlatarak üzerlerinde pozitif etki yaratabilirsiniz.


6. Analizinizi iyi yapın.


Bir sadakat programı oluşturmak veya ödüllendirmek tek başına yeterli değildir. Bir şirket ayrıca etkinliğini ölçmek ve gerektiğinde doğru rotayı belirlemek için önemli veri noktalarını ölçmeli ve analiz etmelidir. 


Bu temel önlemler aşağıdaki gibidir:


    Müşteri memnuniyeti raporları veya net tavsiye raporları,

    Bir yıl boyunca tekrar satın alma yapan müşterilerin oranı,

    Sadık müşteriler tarafından size sağlanan katkı ile diğer müşteriler arasında elde edilen yıllık gelir farkı,

    Sadık müşterilerin promosyonlara dayalı ve promosyonsuz satın alma sayısı.


Müşterilerle etkileşim kurmak ve müşterileri elde tutmak, herhangi bir kuruluş için en önemli öncelik olmalıdır. Bunu yapmanın en iyi yollarından biri, geri dönen müşterileri ödüllendiren ve işletmeye yeni müşteriler çeken bir sadakat programıdır. 

Bununla birlikte, en iyi sadakat programları; veri öngörülerini toplamak ve analiz etmek için uygun araçları gerektirir. Bu öngörüleri uygulamak için pazarlama ve satış araçları gerektirir. Hepsini bir araya getirmek iyi bir strateji gerektirir.