Hemen hemen her işletmeci, verdikleri hizmetlerle fayda sağlamak ister. Ama aslında tamamen tek odaklı faydadan ziyade, müşterilerimizin ne istediğine karşılık fayda sağlamak daha yararlı bir yoldur. Müşterisini tanımayan, isteklerine önem vermeyen işletmecinin müşterisi olmayı kimse istemez. Çünkü bu kimse için fayda sağlamaz. Müşterinin ne istediğini bilirsek ona yönelik çalışmalar sergileriz. Hem zaman kazanırız hem de mutlu müşteri. #CRM kavramı da fayda odaklı yaklaşım sergilemek yerine, #müşteri odaklı yaklaşımı sahiplenen bir kavramdır. Bu yaklaşım ilk olarak pazarlama dünyasında hızlı bir şekilde başlamıştır. Rekabeti dikkate alarak müşterilerin ihtiyacını takip edip, mutlu müşteri memnuniyeti yaratma çabası CRM başlığında toplanır. Günümüzde yeni müşterilerin maliyetleri göz önüne alındığında, müşteri analizi yaparak satış operasyonlarını yürütmek gelinen son nokta oldu. Genellikle çoğu işletmeci veriye dayalı hareket etmekten ziyade çoğunlukla sezgisel hareket ediyor. CRM uygulaması ise, bu durumun yanı sıra işletmenin müşteri bilgileri üzerinden plan yaparak bunu harekete geçirme olanağı tanıyor.
Kendi işletmemizin müşteri profilini tanımamız müşterilerimizin ne istediğini görmemizi sağlar. İstekleri karşılamak için nasıl bir yol izlenmesi gerektiği hakkında plan oluşturulmasına yardımcı olur. Ufak bir işletme analizi yaparak istediğimiz tüm cevaplara ulaşalım mı? Böylelikle belki sizde müşteri kimliğinizi tanır planlarınızı oluşturmaya başlarsınız.
En çok kazandıran müşterileriniz kim ve ne yaparak bu kârı kazanıyorsunuz?
Hangi müşterilerinizden zarar ediyorsunuz, zarar etmenizin sebebi ne?
Müşterilerinizin hangi konuda şikayetleri var ve siz bu şikayetlere hangi sürede müdahale ediyorsunuz?
Son aylarda kazandığınız müşteriler kimlerdir?
Müşterilerinizi ne sebepten kaybettiniz?
Uzun süredir sizinle iletişim kurmayan müşterileriniz kimler?
Müşterileriniz ortalama satış eğilim trendi nedir?
Müşterileriniz hangi hizmetlerinizden ne kadar yararlanmış?
Belki işletmeniz için bu soruları hiç sormamıştınız. Oysaki bu kadar basit! Bu gibi soruları sorarak işletmenizin müşteri ile tüm temas noktalarını ve hareketlerini kontrol altına alır, buna göre yol haritası belirleyebilirsiniz. İşte buna imkan sağlayan uygulamada CRM’dir.
Workroute ailesi olarak bizler de sizin sorularınıza cevap olmak istedik. Sizler için programımızın içinde basit bir CRM uygulaması oluşturduk. Müşterilerinizi takip edebilir, fırsat ve faaliyetler oluşturabilir, anlık sorunlarını ve bunlara yapılan müdahaleleri görebilir, müşterilerinize hangi tarihte ve kim tarafından dönüş yapıldığını kontrol edebilir, sözleşmelerini takip edebilir, kazandığınız ve kaybettiğiniz fırsatlarınızı görüntüleyebilirsiniz. Kısacası siz soruları sordunuz bizde cevaplamak için elimizden geleni yaptık.