CRM ve ERP Arasındaki Farklar

25-11-2021
Blog CRM ve ERP Arasındaki Farklar

İşletmeler arasındaki rekabet gün geçtikçe artmakta. Ön planda olmak için her zaman fark yaratmak gerek. Fakat teknolojiyle elde edilen farklılıklar ne yazık ki uzun vadeli bir çözüm sunamamakta. Bu nedenle de işletmelerin çoğu müşteri ilişkilerine verdikleri önemi arttıracak yollar izlemektedir.


Müşteri ilişkileri yönetimi yani CRM, rekabetten sıyrılıp farklı adımlar atma konusundan en önemli yollardan biridir. Çünkü şirketinizin sağlam temellere sahip olabilmesi için, müşterilerinizle kurduğunuz ilişkiler uzun süreli ve sağlıklı olmalıdır. Ve önemli olan bu konuda sürekliliği ve memnuniyeti sağlayabilmektir. 


İşletmenin güçlü ve zayıf yönlerini tanımlamaya, müşterilere bilgi ve geri bildirim sağlamaya, müşteriyle etkileşimi arttırmaya, müşteri merkezli faaliyet planları yapmaya, müşterilerin ihtiyaçlarına odaklanılmasını sağlamaya, şirketlerin fiyatlar yerine müşterilere verdiği hizmetlerle rekabet etmesini sağlamaya, bir ürünü geliştirmek için harcanan zamanı kısaltmaya yarayan ve rekabetin farklılaşmasına yardımcı olan yapıya CRM denir.


CRM'in yanı sıra ERP yazılımları da işletmeler için önemli teşkil etmektedir. İyi bir işletmenin sahip olması gereken özellikler; kalite, verimlilik, maliyet, hızlı ve doğru karar verebilme yeteneğidir. Ve tüm bunları yapabilmek için, sağlam bir bilgi sistemlerine ihtiyaç duyulmaktadır. ERP (Kurumsal Kaynak Planlama) ise bu ihtiyaçları karşılar.


Aslında ERP en genel şekliyle bir işletmenin finans, insan kaynakları, üretim, satış ve pazarlama gibi bölümlerinden oluşan, şirketin ihtiyaçlarını tek bir yazılımda toplayan, departmanlar arasında veri paylaşımı sağlayan ticari yazılım paketleridir. İşletmelerde ayrı ayrı ele alınan süreçleri birleştirerek, rekabet üstünlüğü elde edilmesini sağlar.  En iyi iş uygulamalarını ve yöntemlerini belirleyerek her türlü kaynağın verimliliğini en üst düzeye taşımayı amaçlar.



Genel olarak CRM müşteri memnuniyeti ve müşteriye özel çözümler için kullanılırken, ERP üretim ve iş süreçlerinin takibinde kullanılır. İkisi de verimliliği, otomasyonu ve gelir üretimini arttırmaya yardımcı olan araçlardır.