İş Verimliliğinizi Artırmak İçin İpuçları

11-05-2021
Blog İş Verimliliğinizi Artırmak İçin İpuçları

Verimlilik nasıl artırılır? Bize ne kazandırır? Yeni dönem iş hayatında ‘’daha az efor harca, daha çok iş yap’’ ilkesi yaygınlaşmaya başladı. Herkesin kendine ait bir çalışma yöntemi vardır. Bu kişisel yöntemlerin kurum kültürü ve enerjisine uyumlu olup olmadığı ve istenilen sonuçlara ulaşmada ne kadar etkili olduğu da değerlendirilmeli. Çalışma stratejiniz ne olursa olsun zaman yönetimini doğru gerçekleştirmek esas dikkat edilmesi gereken noktadır. Tüm bunların sonucunda bazen çalışma şekliniz de ufak değişiklikler yapmak ve yeni alışkanlıklar edinmek gerekebilir.

Verimliliği artırmak için yeni olumlu alışkanlıklar edinmek ve bunların sürekliliğini sağlamak gerekiyor. Yeni bir alışkanlık kazanımın 21 gün tekrar gerektirdiğini unutmayın ve bu önerileri 21 gün uygulamaya çalışın ve sonuçları değerlendirin.

1. Ertelemekten vazgeçin, 

Klasik bugünün işini yarına bırakma mottosuyla, 2 dakika kuralı ile erteleme alışkanlığınızı bırakın. Çok basit gibi görünen bu kuralı alışkanlık haline getirdiğinizde verimliliğinizin devamlılığı için ne kadar etkili olduğunu göreceksiniz. 2 dakika kuralı, toplamda 2 dakika veya daha az süreceğini düşündüğünüz işleri anında yapmanızı öneriyor.

2. İş bitiş süresi belirleyin,

Genel olarak başladığımız her işin bir bitiş tarihi vardır. Kendinize işin bitiş tarihinden önce bir bitiş tarihi belirleyin. Bazen bitiş tarihleri stres kaynağı olarak görülse de motivasyonunuzu artırdığını ve odaklanmanızı sağladığını göreceksiniz. 

3. Ofisten çıkın, 

Uzaktan çalışmak daha kısa sürede daha fazla iş yapmanızı sağlayarak verimliliğinizi artırabilir. Ofisler bazı işlerde toplu enerjiyi olumlu etkilese de bazı durumlarda verimliliği düşürebiliyor. Uzaktan çalışma şansınız var ise ortam değiştirmek verimliliğinizi artıracaktır, böyle bir şansınız yok ise en azından masanızdan uzaklaşarak ortamınızı değiştirebilirsiniz.

4. Ulaşılabilir hedefler belirleyin, 

Beynimiz, büyük veya karmaşık işler karşısında paniğe kapılıp bu işten kaçınmaya ertelemeye meyillidir. O yüzden bu tarz işlerde işi parçalara bölmek ve yapılabilir ulaşılabilir adımlar belirlemek gerekir. Böylelikle parçalara ayırdığınız işin her alt işini kolayca bitirdiğinizde beyniniz olumlu düşünmeye başlayacak bu da hem motivasyonunuzu hemde verimliliğinizi artıracaktır.

5. Nefes alın,

Çalışırken işe kısa bir ara vermek performansınızı destekleyecektir. Mola vermeden uzun süreler çalışmak motivasyonunuzu düşürdüğü gibi hata yapma riskinizi de artırır. İşe kısa da olsa bir mola verin, nefes alın ve rahatlayın. 

6.Yeni uygulamalar kullanın,

Hayatınızı kolaylaştıracak uygulamaları kullanın. Teknoloji çok hızlı ilerliyor. Her çıkan yenilikten ziyade sizin hayatınızı, işlerinizi kolaylaştıracak, planlı çalışmanıza ve zamanınızı etkin kullanmanıza yardımcı olacak uygulamaları takip edin. WorkRoute verimli iş yönetimi için size oldukça yardımcı olacaktır.

Hemen Başla!